Výroční tisková konference společnosti Škoda Auto pro rok 2003

Škoda Auto dosáhla v roce 2003 hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 2,517 miliard korun (+1,1 %). Obrat činil 145,197 miliard korun (-0,3 %). Škoda Auto ovšem v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům víc aut - 449 758 vozů (2002: 445 525 vozů.; +1,0 %). Finanční výsledky byly zveřejněny dnes (26. 2. 2004) na výroční tiskové konferenci.

I přes lehký pokles tržeb se společnosti Škoda Auto podařilo zvýšit operativní výsledek na 5,2 miliard korun a tím oproti roku 2002 dosáhnout nárůstu o 41,7 %.

Optimalizace investičních činností, optimalizace zásob a snížení pohledávek zlepšily čistou likviditu o 7,2 miliardy korun. Na základě pozitivní čisté likvidity ve výši 2,5 miliardy korun bylo možno splatit všechny bankovní úvěry.

V porovnání s předchozím rokem zůstala bilanční suma téměř stabilní a činí 66,151 miliard korun.

Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, který je v představenstvu zodpovědný za oblast ekonomie, poznamenal: „Včas jsme se připravili na špatné ekonomické prostředí a důsledně jsme realizovali náš optimalizační proces. V tomto ohledu můžeme být na celkový hospodářský výsledek hrdí.“

Společnost Škoda Auto exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 121,3 miliard korun, což představuje 9 % celkového exportu České republiky. Tím potvrdila Škoda Auto pozici největšího českého exportéra. Podíl dodávek od tuzemských subdodavatelů dosáhl 50 %.

Ke konci sledovaného roku zaměstnávala Škoda Auto 22 798 pracovníků,o 672 pracovníků méně než v předchozím roce, současně vzrostla produktivita práce. Škoda Auto patří i nadále k největším zaměstnavatelům v České republice.

Vratislav Kulhánek, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, nastínil budoucí vývoj: „V letošním roce důsledně pokročíme v modernizaci palety našich produktů zavedením nové octavie. Věřím, že tento model naváže na svého předchůdce a bude stejně oblíbený a úspěšný. Naším cílem je i v následujících letech postupně zvyšovat prodejní a hospodářské výsledky a tím navázat na úspěšný rozvoj naší firmy.“