Fabia Super 2000 testuje na Barum Rally Zlín

Fabia Super 2000 testuje na Barum Rally Zlín

Prototyp speciálu Fabia Super 2000 se představí v rámci testování poprvé v roli předjezdce na letošní Barum Rally ve Zlíně. Je to další krok na cestě k úspěšné homologaci vozu. "Možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet je pro nás nesmírně cennou zkušeností. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měly posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následnému nasazení do soutěží; a to jak na národní, tak i mezinárodní úrovni", prohlásil Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport.

Podle Hrabánka bude automobilka úzce spolupracovat i s importérskými zastoupeními Škoda Auto a plánuje též nabídnout vůz privátním týmům. Homologace vozu je plánována na konec roku 2008.

Testování Fabie Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a byly vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední soutěžní jezdci; Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager, či finský exšampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:
Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm;
Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina);
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol;
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční;
Spojka: AP Racing – 184 mm;
Tlumiče: Reiger Racing systém;
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu;
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina);
Elektronika: Magneti Marelli